ØVING 4 OPPGAVE 2

Ved bruk av PNL fant jeg følgende artikler om måling av sosiale medier.

Jeg er mest kjent med Twitter nå etter de forrige oppgavene så jeg begynte med a søke for artikler med emneknaggen ”googleanalytics”

Her fant jeg en artikkel som har blitt ”twittret” av flere om hvordan måle Instagram med hjelp av GA og det synes jeg hørtes relevant ut ettersom jeg mener Instagram kanskje er en av de viktigste sosiale medier plattformer akkurat nå.

usingGAtotrackinstagram

Screen Shot 2017-04-07 at 10.25.02

Deretter brukte jeg emneknaggen ”ROI” og fant følgende innlegg akkurat postet av Vegard Ottervik som jeg allerede følger, dette er en fin artikkel som handler om mer effektiv måling av din sosiale medier innsats. effektivmåling

Screen Shot 2017-04-07 at 10.34.30.png

Til slutt prøvde jeg meg på a søke i RSS ,dette var vanskeligere for her kommer bare siste artikler opp.  Jeg har heldigvis lagt til flere websider og blogger om sosiale medier og fant (med litt flaks) følgende artikkel om hvordan en kan måle reklame på Facebook med hjelp av GA. trackfacebook

Screen Shot 2017-04-07 at 10.44.21

 

 

Legg igjen en kommentar

